کشتار مردم فلسطین توسط اشغالگران اسرائیلی و حامیان فاشیستش محکوم است!

به اشتراک گذاشتن
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روز جمعه دهم فروردین بیش از سی هزار  فلسطینی ساکن نوار غزه به مناسبت “یوم‌الارض” یا روز زمین در دفاع از بازگشت پناهنده گان(که از زمان تاسیس دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ از سرزمین هایشان رانده شده بودند) و همچنین محاصره یازده ساله غزه  در نوار مرزی با مناطق اشغالی دست به یک راهپیمایی مسالمت آمیز زدند. این اعتراض حق طلبانه توسط نیروهای اشغالگر و سرکوب گر دولت فاشیستی نتانیاهو به خاک و خون کشیده شد. نیروهای ارتش اسرائیل با تک تیرانداز و تانک و هلی کوپتر دست به این جنایت وحشیانه  زدند. از زمان قدرت گیری رژیم فاشیستی ترامپ و به رسمیت شناخته شدن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل و حمایت بی حد و حصر از جنایتکاران اسرائیلی، جنایت ها علیه مردم مبارز و ستم دیده فلسطین تشدید یافته و رژیم فاشیستی  نتانیاهو را  گستاخ تر کرده است و ارتش اشغال گر اسرائیل در حال پاکسازی قومی فلسطینی ها است.  تاکنون قریب هجده نفر از اهالی غزه با گلوله های واقعی کشته شده اند و بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شده اند. وضعیت بسیاری از زخمی شده گان که از ناحیه سر و سینه گلوله خورده اند، وخیم اعلام شده است.  نتانیاهو متعاقب این جنایت مزدورانش را ستایش کرد و گفت اسرائیل “با قدرت” از خود محافظت می‌کند، نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: “آفرین به سربازانمان.”  

در روزهای قبل از تجمع اعتراضی اهالی غزه، ارتش اسرائیل پیشاپیش اعلام کرد “حق هیچ اعتراضی را به فلسطینی ها نخواهد داد” و این خود شاهد این ادعاست که قبلا طرح کشتار و قتل عام کشیده شده بود. اعتراضات مردم فلسطین به زمان اشغال سرزمین هایشان از سال ۱۹۴۸ باز می گردد. زمانی که دولت اسرائیل تاسیس شد و اهالی فلسطین از سرزمینشان بیرون رانده شدند و پس از آن اسرائیل به دزدیدن تکه به تکه ی سرزمین های فلسطینی ادامه داد و بی وقفه  برای درهم شکستن مقاومت و روحیه ی آنان در قلمروئی که اکنون اسرائیل خوانده می شود و در کرانه ی غربی رود اردن و نوار غزه تلاش کرد. اسرائیل با دزیدن سرزمین فلسطینی ها از زمان موجودیتش تا  به حال با قتل عام و جنایات روزمره اش با حمایت امپریالیسم آمریکا تحت حاکمیت دموکرات ها و جمهوری خواهان و الان با روی کار آمدن رژیم فاشیستی ترامپ/ پنس به بدترین نشانه ستم ملی و مستعمراتی در خاورمیانه و جهان تبدیل شده است . مردم خاورمیانه و همه نیروهای مترقی و پیشرو در جهان به حق، تنفر ویژه ای از این رژیم دارند.

رفیق باب آواکیان می گوید: بعد از هولوکاست بدترین اتفاق در حق یهودیان  تشکیل دولت اسرائیل بود. اسرائیل تنها یک پادگان نظامی برای امپریالیسم آمریکا در منطقه پرتلاطم خاورمیانه است و باید با همراهی همه فلسطینی ها فارغ  از مذهب شان،  از خاورمیانه برچیده شود.

همانطور که بار ها گفته ایم اسرائیل بیان فشرده ی عوام فریبی و قساوت بی نظیر دموکراسی امپریالیست های غربی است. این نظام مرتبا بر بوق آزادی، عدالت و حقوق بشر می دمد اما وقتی پای فلسطینی ها به میان می آید آنان نه آزادی دارند و نه حقی که اسرائیل باید به آن گردن بگذارد و اگر خواست عدالت و صلح داشته باشند اسرائیل حق دارد با آنان به مثابه «تروریست» رفتار کند. اسرائیل و آمریکا هیچ شکلی از مقاومت فلسطینی ها را تحمل نخواهند کرد. با این وجود، ۷۰سال تلاش برای درهم شکستن این مقاومت به موفقیت نرسیده است. دفاع از حق بازگشت، حق طبیعی هر فلسطینی آواره است و برای تحقق چنین امری باید پادگان نظامی امپریالیسم آمریکا یعنی دولت اسرائیل برچیده شود.

حزب کمونیست ایران (م ل م)

فروردین ۱۳۹۷