گزارش تظاهرات مبارزه علیه غیرقانونی بودن سقط جنین در برلین

به اشتراک گذاشتن
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روز شنبه ۲۱ سپتامبر از ساعت ده صبح  درشهر برلین تظاهراتی با حضور هزاران نفر در اعتراض به ممنوعیت سقط جنین  برگزار شد. در این تظاهرات که تحت شعار “راهپیمایی برای زندگی” سازماندهی شده بود علاوه بر سازمان ها و گروه های رادیکال زنان و فمنیستها، گروه های ضد فاشیستی و ضد امپریالیستی و ضد سرمایه داری مختلف و همچنین انجمن پزشکان و وکلا در آن شرکت کردند.

ما فعالین حزب کمونیست ایران (م ل م) همراه با رفقای انترناسیونالیستی «گروه مانیفست کمونیست انقلابی» (آر سی ام جی) در اروپا، دراین تظاهرات شرکت کردیم و اطلاعیه  آر سی ام جی در همین رابطه را به طور گسترده پخش کردیم. مضمون این اطلاعیه:

«جنگ علیه زنان باید متوقف شود سقط جنین حق مسلم زنان است و ما میخواهیم و خواهان دنیای بهترو آزادی برای تمامی  زنان هستیم

 واقعا چطور ما می توانیم شاهد باشیم این سیستم  زنانی را که خواهان حق انتخاب بارداری و به دنیا آوردن کودکان خود هستند، شیطان و جنایتکار معرفی کند.  در سراسر جهان بنیادگرایی مذهبی و فاشیسم تلاش میکنند که  نقش سنتی زنان را  حفظ نمایند. سرنوشت میلیاردها انسان بستگی به این دارد که امروزه چه باید کرد و چه نباید کرد.مرد سالاری یکی از کارکردهای سرمایه‌داری امپریالیستی است و در آن تنیده شده است. تا زمانی که سیستم درقدرت است زنان کماکان مورد حمله و خشونت قرار می‌گیرند. از زمانی که فاشیست و بنیادگرایی در سراسر دنیا قدرت گرفته اند این وضعیت بدتر شده است. در آمریکا رژیم ترامپ  به شدت و بیشتر سقط جنین را ممنوع کرد . در لهستان  راستگرایان  سقط جنین و حق بدن زنان را بطورخیلی جدی  کنترل می کنند  این مسئله بخشی از تلاش تجاوزکارانه این سیستم  است تا حقوق زنان و مردان را در این زمینه محدود و محدودتر کند. در آلمان AFD نیز نسبت به نقش سنتی زنان  و نگه داشتن  آنها در تاریکی و ظلمت آن دوران، و تلاش به برگشت آن دارند.

در همه جا ما شاهد هستیم که چگونه لیبرال ها و سوسیال دمکرات ها تلاش می کنند در مورد مسئله زنان راه حل هایی ارائه دهند که در جهت حفظ این سیستم جنایتکار باشد

  تنها آلترناتیو در مقابل نظام سرمایه داری امپریالیستی که امروز جناحی از هیئت حاکمۀ فاشیست امپریالیستی مانند رژیم ترامپ، در راس آن نشسته است، انقلاب های کمونیستی در همه جا است.

برای محو کارکردهای زیربنایی و روبنایی سرمایه داری که بشکل بین المللی پیش میرود، برای حل تضاد اساسی میان تولید اجتماعی و مالکیت خصوصی، نیاز به انقلاب کمونیستی نوین داریم و هر چیز دیگر فقط به عمر این سیستم پوسیده کمک خواهد کرد.

جنین هرگز کودک نیست!

هرگز سقط جنین جنایت نیست!

 زنان ماشین جوجه کشی نیستند و نمی توان آنها را مجبور به آوردن کودک کرد این نوعی برده داری است»

در انتهای برنامه با پخش موزیک های انقلابی و سخنرانی گروه های مختلف سیاسی  در ساعت ۱۳ این تظاهرات خاتمه یافت.

شور و شوق مبارزاتی زنان  و مردان جوان  در خیابانهای برلین پایان ندارد و موضوعی که در اینجا باید به آن توجه نمود ، این خشم علیه قوانین ارتجاعی و پتانسیل مبارزاتی را باید تبدیل به نیروی قدرتمندی جهت انقلاب نمود.

سپتامبر ۲۰۱۹

فعالین حزب کمونیست ایران (مارکسیست لنینیست مائوئیست) در برلین