بس است دیگر!

به اشتراک گذاشتن
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دیر زمانی است که وقتِ پایین کشیدن این سیستم ستم گر و قاتل فرا رسیده!

نیاز اضطراری به انقلاب را دریابیم و با شدت برایش فعالیت کنیم

از وبسایت حزب کمونیست انقلابی آمریکا (آر.سی.پی) ۲۹ مه ۲۰۲۰

ترجمه و انتشار از حزب کمونیست ایران (م ل م)

 با قدرت حاکم بجنگیم و مردم را برای انقلاب تغییر دهیم. نگذارید امور به همان شکلی که هست تداوم پیدا کند. نگذارید مردم مورد استفاده و سوء استفادۀ دائمی سیستم قرار بگیرند، بیرحمانه سرکوب شوند و وحشیانه به قتل برسند. نگذارید مردم نسبت به علل و سرچشمۀ این اتفاقات و این که چه باید کرد تا به این جنایتها خاتمه داد، ناآگاه بمانند. بر مبنای ۵-۲-۶ (توضیح مربوط به این اعداد را در پانویس بخوانید***) توده های مردم را هرچه بیشتر درگیر مقاومت و مبارزه کنید و افکار توده ها را به چالش بکشید تا از عقب ماندگی هایی که بسیاری از آنها گرفتارش هستند دست بکشند و در عوض ۵-۲-۶ را اتخاذ کنند.

به طور منظم به وبسایت انقلاب مراجعه کرده و برنامه RNL را تماشا کنید. در آنجا هرچه بیشتر میتوانید در مورد انقلاب و باب آواکیان مهمترین رهبر انقلابی در دنیای کنونی، کسب اطلاع کنید. باب آواکیان، رهبری انقلابی و معمار کمونیسم نوین انقلابی است. بر مبنای آگاهی به ۵-۲-۶ در همه جا تیشرتهای «باب آواکیان سخن میگوید: انقلاب و نه چیزی کمتر از آن!» را بر تن کنید، با افتخار آن را به مردم بشناسانید و بگویید که چرا ضروری است که آنها هم با این رهبریت همراه شوند.

اینها را در میان همه کسانی که میشناسید و همچنین به طور گسترده در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید تا در هر بخش از جامعه مردم بشنوند که انقلاب ضروری و ممکن است و از طریق وبسایت انقلاب میتوانند به انقلاب وصل شده و به قوای سازمان یافتۀ انقلاب بپیوندند.

در حین فعالیت برای این انقلاب دست از آموختن بر ندارید و آن را ادامه دهید و برای این کار به ویدئوها و فایلهای صوتی سخنرانی های باب آواکیان گوش کنید. کتاب «پایه ها» (Basics) و دیگر نوشته هاd آواکیان از جمله  قانون اساسی جمهوری سوسیالیستی نوین در آمریکای شمالی را تهیه و مطالعه کنید و به درکی عمیق تر از علم انقلاب که آواکیان تدوین کرده تا با کمک آن انقلاب را محقق کنیم، دست یابید.

تماس با وبسایت انقلاب را حفظ کنید. برای آن مقاله و گزارش بنویسید یا مطالب صوتی و هر چیزی که رهبریت انقلابی میتواند در وبسایت و رسانه های اجتماعی و در شویِ RNL برای کمک به ساختن انقلاب استفاده کند بفرستید.

همۀ این کارها را با وضوح و آگاهی نسبت به هدف انجام دهید. یعنی فعالیت برای به ثمر رساندنِ هرچه زودتر وضعیتی که نه تنها هزاران بلکه میلیونها نفر با این هدف و نقشه همراه شوند و سیستم درگیر بحران عمیقی شود تا بتوانیم دست به جنگِ همه جانبه برای انقلاب بزنیم و شانسی واقعی در پیروز شدن داشته باشیم. پیروزی همانا پایین کشیدن سیستم و به وجود آوردن سیستمی بنیادا متفاوت و بسیار بهتر است.

با وجود همه گیریِ جهانی کوید۱۹ این فعالیت ها را پیش ببرید اما همچنین به بهترین وجه ممکن اقدامات ضروری برای ممانعت از بیمار شدن خودتان و دیگران و اشاعۀ ویروس را اعمال کنید. اما، این فعالیت ها را پیش ببرید!

*** ۵-۲-۶

۵ توقف: آماجی برای راه انداختن جنبشی حول مهمترین گسل هایی که کارکرد سیستم سرمایه داری امپریالیسم را به طور فشرده بازنمایی کرده و توده های مردم از طریق یک یا شماری از آنها ستم و استثمار سیستم را تجربه می کنند: ۱) ستم بر سیاهان و مردم رنگین‌پوست دیگر؛ ۲) ستم بر زنان و روابط جنسیتی ستمگرانۀ دیگر؛ ۳) جنگ‌های امپراتوری، ارتش‌های اشغالگر و جنایت علیه بشریت؛ ۴) ستم علیه مهاجرین و نظامی کردن مرزها؛ ۵) نابودی محیط زیست توسط سیستم سرمایه‌ داری. جنبش ۵ توقف برانگیختن توده ها به ویژه آنان که روی تیغۀ این گسل ها نشسته اند به مبارزه علیه سیستم و قدرت حاکم.

۲ انتخاب: کشیدن خط تمایز میان دو انتخاب در جنبش «۵ توقف» صف آرایی حول انقلاب یا رفرم و تغییر افکار توده ها حول واقعیتی که رفیق آواکیان با تاکید جلو میگذارد: «اساسادو انتخاب در مقابل ما قرار دارد: یا با همۀ اینها زندگی میکنیم و نسلهای آینده را (اگر آینده ای داشته باشند) محکوم به همین و حتا بدتر میکنیم – یا دست به انقلاب میزنیم!»

۶اصل انقلابی: سازماندهی کسانی که تحت تاثیر مبارزه علیه قدرت و ۲ انتخاب جلب میشوند بر اساس ۶ اصل و در خدمت ساختن جنبشی برای انقلاب کمونیستی. این ۶ اصل عبارتند از:

یک) ما خود را وقف انقلاب کمونیستی که عالی‌ترین تبلور منافع بشریت است میکنیم و استفاده از انقلاب را برای خواسته‌های شخصی تحمل نمی‌کنیم

دو) ما برای جهانی مبارزه میکنیم که همۀ زنجیرها شکسته شده‌اند. در میان ما زن و مرد و افراد با جنسیتهای مختلف، برابر و رفیق یکدیگرند. ما هیچ برخورد فیزیکی و یا توهین کلامی علیه زنان و نگاه ابژه سازیِ جنسی را تحمل نمی‌کنیم. ما فحاشی و شوخی هایی که بارِ جنسیتی دارند را بر نمی‌تاببیم.

سه) ما برای جهانی بدون مرز و برای برابری میان انسانها، فرهنگها و زبانهای مختلف مبارزه میکنیم. ما توهین و جوک‌های توهین‌آمیز در مورد نژادها، ملیت‌ها و زبان‌های مختلف را تحمل نمی‌کنیم.

 چهار) ما در کنار ستمدیده‌ترین‌ها می‌ایستیم و با اتکا به پتانسیل آن‌ها، خود را وقف رهبری‌شان در مبارزه برای رهایی بشریت میکنیم. ما سعی می‌کنیم توده‌های مردم از قشرهای مختلف جامعه را حول امر انقلاب سازماندهی کنیم و به‌هیچ ‌وجه انتقام‌جویی را تحمل نمی کنیم/

 پنج) ما خود را وقف جستجوی حقیقت کرده و برای آن مبارزه میکنیم، حتا در شرایطی که حقیقت طرفداران اندکی دارد. درعین حال، گوش به مردم میسپاریم و از مشاهدات، نقطه نظرات و انتقادات آن‌ها می‌آموزیم.

 شش) ما برای سرنگونی واقعی این سیستم و برای دنیایی بهتر مبارزه میکنیم؛ دنیایی که ورای تضادهای خصمانه و شرارت‌هایی است که امروز در میان مردم جاری است. چون در کارمان جدی هستیم، در این مرحله ما خشونت را آعاز نمی‌کنیم و با تمام خشونتهایی که علیه مردم و ما بین مردم هست مخالفت میکنیم.

www.revcom.us