جنایت های پلیس، یکی پس از دیگری…

به اشتراک گذاشتن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به شما مردمی که از جنونِ سیستم خسته و بیمارید و آماده اید به جنبشی برای انجام یک انقلاب واقعی بپیوندید

اطلاعیه شماره ۶ حزب کمونیست انقلابی آمریکا

۲۸ مه ۲۰۲۰

ترجمه و انتشار از حزب کمونیست ایران (م ل م)

آخرین جمله های جورج فلوید در حالی که نفس نفس می زد و خوک مینیاپولیسی با زانو روی گردنش نشسته بود و صورت او را به کف خیابان می مالید این بود: «دارم خفه میشم … خواهش می کنم من را نکشید …». همه چیز هشت دقیقه طول کشید.

تقریباً شش سال از زمانی که اریک گارنر را خفه کردند می گذرد. بعد از آن همه خون و اشکهایی که ریخته شد. بعد از آن همه تحقیقات و ضدِ تحقیقات و لاپوشانی کردن ها. بعد از آن همه دعاها و وعده و وعیدها. خفه کردن ها نه تنها تمام نشده. حتا کُندتر هم نشده. با به قدرت رسیدن ترامپ و رژیم او که یک جنبش فاشیستیِ آشکارا سفیدسالار را رهبری می کند، اوضاع بدتر و وقیحانه تر هم شده است.

نهایتا هیچ یک از اینها تمام نخواهد شد تا این که خودِ سیستم را از طریق انقلاب تمام کنیم – هیچ چیزی کمتر از انقلاب مساله را حل نخواهد کرد.

چرا؟ چون همانطور که باب آواکیان مهمترین متفکر و رهبر سیاسی امروز گفته است:

تمام بیرحمی و وحشتی که سیستم تولید می کند بخشی از سوخت و ساز آن است. سیستم حاکم در این کشور بدون تولید چنین وحشتی نمی تواند وجود داشته باشد و تا زمانی که در قدرت است و کارایی دارد، وضع کنونی ادامه یافته و خفه شدن ها تکرار و تکرار خواهد شد. اما خوب می دانیم که ما بدون وجود این سیستم هم می توانیم وجود داشته باشیم. در حقیقت، هنگامی که سیستم با اقدام انقلابی توده ایِ مردمی که دائما در معرض وحشت آفرینی و بیرحمی آن هستند جاروب شود و این مردم دیگر حاضر نباشند وحشت آفرینی دائمی آن را در آمریکا و در سراسر جهان تحمل کنند، خواهیم توانست در جهانی بنیادا متفاوت و بسیار بهتر زندگی کنیم.

باید امید به ایجاد دنیای بهتری را داشته باشیم اما باید بدانیم که بدون مبارزه به دست نخواهد آمد.

جرقه های اعتراض و شورش علیه قتل جورج فلوید در مینیاپولیس که ملیتهای مختلف بازو در بازوی هم ایستادند زیبا و بر حق است و باید آن را گسترش داد تا قدرتمندتر شود. به جای ویدئوهای بیشتر از آدم هایی که وحشت زده جمع شده اند تا جنایت و تجاوز پلیس علیه مردم را نظاره کنند نیازمند فیلم هایی هستیم که نشان می دهند مردم متحدانه برای متوقف کردن این ترور جنایتکارانه، غیر قانونی و غیر موجه تلاش می کنند.

اگر از تماشای ویدیوهای بیشمار از قتل مردم به دست پلیس دچار جنون شده اید، اگر از زانو زدن و دعا کردن برای تغییری که هرگز از راه نمی رسد خسته شده اید، اگر آماده هستید تا قدم بر جاده ای بگذارید که سخت است اما واقعی است و واقعا می تواند با انجام انقلاب بشریت را از شر این سیستم رها کند … در این صورت لازم است که به جمع پیروان فعال و آگاه باب آواکیان (BA)و جنبشی برای یک انقلاب واقعی بپیوندید و تدارک زمانی را ببینیم که بتوانیم میلیون ها نفر را برای پایین کشیدن سیستم رهبری کنیم تا به جای آن جامعۀ نوینی را بنا کنیم که الگوی آن را باب آواکیان در «قانون اساسی جمهوری سوسیالیستی نوین در آمریکای شمالی» تالیف کرده است. همانطور که BA می گوید

 اساسادو انتخاب در مقابل ما قرار دارد: یا با همۀ این ها زندگی می کنیم و نسل های آینده را اگر آینده ای داشته باشند محکوم به همین و حتا بدتر می کنیم – یا دست به انقلاب می زنیم!