ترامپ در حال ربودن انتخابات است و برای ماندن در قدرت تهدید به خشونت بیشتر میکند

به اشتراک گذاشتن
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

 باب آواکیان. بخش دوم از مقاله: رای دادن کافی نخواهد بود: ما نیاز داریم که با خواست بیرون راندن فوری رژیم ترامپ/پنس از قدرت، به خیابان بیاییم و در خیابان بمانیم

ترجمه از حزب کمونیست ایران (مارکسیست لنینیست مائوئیست)

۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰

در “بیانیه باب آواکیان اول اوت ۲۰۲۰  درباره اوضاع خطرناک پیش رو، ضرورت فوری بیرون راندن رژیم فاشیستی ترامپ/پنس از قدرت، رای دادن در این انتخابات و نیاز اساسی به انقلاب” من در مورد این نکته مهم صحبت کردم:

«در این لحظۀ حساس، باید از هر وسیلۀ عملِ غیر خشونت آمیز مناسب برای بیرون کردن این رژیم از قدرت، استفاده شود. اگر علیرغم اعتراضات گسترده با خواست بیرون کردن رژیم ترامپ/پنس از قدرت، این رژیم در زمان انتخابات کماکان در قدرت باقی مانده باشد، آنگاه (با فرض این که انتخابات به واقع برگزار شود) استفاده از کلیۀ ابزار مناسب برای کنار زدن این رژیم باید شامل رأی دادن علیه ترامپ باشد. بدون این که تکیۀ اساسی بر روی این روش گذاشته شود واضح بگویم که این به معنای “رأی اعتراضی” برای برخی کاندیداها که شانس پیروزی ندارند نیست. بلکه برای رأی موثر علیه ترامپ، در واقع باید به نامزد حزب دمکرات یعنی بایدن رأی داد.»

اما همزمان قاطعانه تاکید کرده ام :

«تقریبا با اطمینان می توان گفت که صرفاً اتکا به رأی دادن برای بیرون راندن رژیم از قدرت، منجر به نتایج بسیار بد و حتی فاجعه آمیز خواهد شد. این امر به ویژه با توجه به کارهایی که رژیم ترامپ/پنس پیشاپیش در رابطه با انتخابات انجام می دهد و آن چه ترامپ در رابطه با آن می گوید، صادق است. »

رژیم ترامپ/پنس هم اکنون در حال حرکت برای سرکوب آرا است

در حقیقت ترامپ و هوادارانش به طور منظم و همچنان، بی دادگری بعد از بی دادگری را ادامه می دهند، تاثیر آن این است که مردم — حتی کسانی که از هر آنچه ترامپ نمایندگی می کند متنفر هستند —  می توانند بی عدالتی هائی را که حتی همین چند وقت پیش شده است،فراموش کنند. اما بسیار مهم است  از یاد نبریم که ترامپ پیشاپیش ایده “به تأخیر انداختن” انتخابات را بر اساس ادعاهای کاملاً غلط خود، مبنی بر اینکه رای گیری از طریق پست منجر به تقلب گسترده خواهد شد مطرح کرده و گفته است که دانستن نتیجه واقعی انتخابات ممکن است هفته ها، ماهها یا حتی سالها طول بکشد(توجه کنید: هفته ها، ماهها یا حتی سالها – و در این مدت ترامپ اصرار به ماندن در قدرت خواهد کرد!) 

ترامپ و هوادارانش اقداماتی را برای سرکوب آرا بسیاری از سیاه پوستان و دیگران انجام داده اند، که به احتمال زیاد اکثریت آنها علیه ترامپ رأی خواهند داد. در اینجا یک نمونه بارز وجود دارد: در ایالت فلوریدا (که ترامپ برای پیروزی به شدت به آن احتیاج دارد)، حکومتِ تحت کنترل جمهوری خواهان در تلاش است تا تغییراتی را در قانون اساسی فلوریدا ایجاد کند که حق رای مجرمان سابق را از آنها بگیرد. این می تواند حق رأی نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر که بسیاری از آنها سیاه و لاتین هستند، را سلب کند.(۱)

عوامل ترامپ در حال حاضر در حال سازماندهی اراذل و اوباش فاشیست برای رفتن به مراکز رای گیری، به ویژه در ایالات کلیدی “میدان جنگ” هستند تا به اصطلاح مانع از  “تقلب” شوند. در دنیای فاشیستی ترامپ، دروغ گفتن یک روش زندگی و شیوۀ عملکرد استاندارد است. هنگامی که آنها می گویند “نظم و قانون”، یعنی سیاهان و رنگین پوستان باید توسط پلیس به قتل برسند. برای آنها، حقیقت، مترادف با “اخبار جعلی” است، وقتی می گویند “علم نمی داند”  یعنی مسائل را فقط ترامپ می داند. بنابراین، وقتی آنها در مورد “تقلب در انتخابات” صحبت می کنند، منظورشان رأی دادن مردم علیه ترامپ است. و آنچه این افراد فاشیست سازمان یافته توسط اردوگاه ترامپ قصد انجام آن را دارند دقیقاً جلوگیری از رأی دادن مردم به ضد ترامپ است– با تهدید و یا با استفاده از زور و خشونت.

مایکل کوهن که بیش از ۱۰ سال وکیل شخصی و “کار چاق کن”  ترامپ بود چند بار هشدار داده است که ترامپ برای ماندن در قدرت به هر کاری دست خواهد زد، حتی دست زدن به جنگ برای ایجاد یک وضعیت اضطراری ملی. (۲)  ترامپ که هم دروغگوی بیمار است و هم یک دروغگوی هدفمند،آگاهانه و مکرراً خطر بیماری همه گیر کوید۱۹ را نادیده گرفته است، حتی با وجود آن که از خطر واقعی این بیماری آگاه بود. وی پیشاپیش نهادهای دولتی مانند “مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها” (CDC) مجبور کرده است تا یافته ها و توصیه های خود در مورد بیماری همه گیر کوید۱۹ را برای خدمت به اهداف سیاسی و خواسته های ترامپ، تغییر دهند. و به نظر می رسد به طور فزاینده ای احتمال دارد که کمی قبل از انتخابات ، در تلاش برای جبران کردن بی احتیاطی وحشتناک خود در مورد کوید۱۹ ، از قدرت ریاست جمهوری استفاده کند و فشار بگذارد که این مراکز استفاده از واکسن را تایید کنند؛ آنهمقبل از اینکه از نظر علمی مشخص شود آیا چنین واکسنی نه تنها موثر بلکه ایمن است و هدفش این است که خود را ناجی مردم از بیماری کوید۱۹ معرفی کند.

ترامپ با خشونت مخالفین را سرکوب کرده و حتی آنان را تهدید به خشونت بیشتر کرده است

موردی که نباید فراموش شود این است که ترامپ نه تنها ارتکاب خشونت توسط افراد مسلحِ گارد توفانِ برتری طلبان سفید (ترامپ آنها را “متمم دومی ها” می خواند) را توجیه کرده و مورد حمایت قرار داده است بلکه صریحاً آن را ترغیب کرده است. وی از حمله خشونت آمیز پلیس به معترضین و استفاده از نیروهای مسلح حکومت برای حمله و سرکوب اعتراضات، در واشنگتن دی سی، پورتلند و سایر شهرها استفاده کرده است. در حال حاضر شواهد زیادی وجود دارد (و شواهد بیشتری به طور مداوم ظاهر می شود) مبنی بر اینکه (با فرض اینکه انتخابات در واقع برگزار شود) صرف نظر از نتیجه واقعی انتخابات، ترامپ خود را برنده اعلام خواهد کرد و از هر وسیله ای از جمله خشونت برای ماندن در قدرت استفاده خواهد کرد. همانطور که در مقاله اخیر ارسالی به revcom.us اشاره شد:

«در ۱۰ سپتامبر، ژانین پیرو از” فاکس نیوزِ” فاشیست از ترامپ پرسید که در صورت پیروزی وی، اگر مخالفان ” تهدید به شورش بکنند” پاسخ او در شب انتخابات چیست. ترامپ پاسخ می دهد: “اگر آنها این کار را انجام دهند، ما خیلی سریع آنها را سرکوب خواهیم کرد. ما حق چنین کاری را داریم و اگر بخواهیم قدرت این کار را هم داریم. ببینید، اسم آن قیام است.”»(۳ )

در اینجا لازم است این قسمت از دروغگویی بی پایان ترامپ فاشیست و همدستان رسانه ای وی (مانند فاکس نیوز) را “ترجمه” کنیم. “پیروزی” ترامپ در انتخابات یعنی ترامپ خود را به عنوان برنده اعلام کند. (به یاد داشته باشید که ترامپ پیشاپیش  تلویحاً گفته است که در صورت برنده شدنِ بایدن، نتایج انتخابات را نمی پذیرد و اصرار دارد که خودش تنها در صورت “تقلب” در انتخابات می تواند بازنده شود.) و درزبان فاشیست، اعتراض به بی رحمی پلیس و سایر بی عدالتی ها “شورش” است حتی اگر (درست مثل گذشته) این اعتراضات عموما مسالمت آمیز باشند. و “قیام” در اینجا به معنای سازماندهی مبارزات اعتراضی علیه رژیم ترامپ/پنس است، حتی اگر این اعتراضات بدون خشونت باشند.

همان مقاله revcom.us توجه را به این مورد جلب می کند: «نگاهی اجمالی به آنچه فاشیست ها به آن فکر می کنند و حتی برای آن برنامه ریزی می کنند، مستقیما از زبان راجر استون بشنویم که که دلالِ حزب جمهورخواه و آلت دست ترامپ است (در ماه ژوئیه، ترامپ حکم ۴۰ ماه زندان استون را که به جرم دروغ گفتن به کنگره محکوم شده بود، تخفیف داد.) در تماس تلفنی با الکس جونز که طرفدار ترامپ و از تئوریسین های نظریۀ توطئه است، در شوی آنلاین Infowars گفت که ترامپ باید در صورت شکست در انتخابات نوامبر، “حکومت نظامی” اعلام کند و یا از قانون “ضد قیام” استفاده کند.» (همانجا)

 استون از “دادستان کل” یعنی ویلیام بار (رئیس وزارت بیدادگری ترامپ، مجری اصلی سرکوب غیرقانونی و “فرمانده” گارد طوفان رژیم) خواست از همین الان نیرویی را آماده کند که در صورتی که ترامپ ببازد “حکومت نظامی”  اعلام کند.

توجه داشته باشید که استون علناً از ترامپ می خواهد که در صورت باخت در انتخابات، با استفاده از خشونت در قدرت بماند.

و دیگر طرفداران متعصب رژیم، در داخل و خارج حکومت، به هواداران خود فراخوان داده اند که در تدارک برای روزهای انتخابات مسلح شوند.

اشتباه فاحشی خواهد بود اگر این تهدیدات صریح توسط ترامپ و طرفداران فاشیست وی، جدی گرفته نشود.

این تهدیدها و اقدامات خشونت آمیز فاشیستی و تدارک فاشیست ها برای دست زدن به خشونت بیشتر، واقعاً خطرناک است، اما ترسیدن و تسلیم آن شدن، به دهشت عظیم تری منجر خواهد شد.

باید فعالانه و به شدت در مقابل کوشش های ترامپی برای سرکوب آراء ایستاد. و مردم باید هم اکنون و بطور مستمر بسیج شوند و خواستار رفتن رژیم ترامپ/پنس شوند.

ما نمی توانیم به دموکرات ها اعتماد کنیم ، نمی توانیم تا ماه نوامبر صبر کنیم

در قسمت ۱ این مجموعه، من دلایلی را بررسی کردم که چرا دموکراتها رژیم ترامپ/پنس و طرفداران آن را فاشیست خطاب نمی کنند. من اشاره کردم:

« دموکرات ها، به طور مکرر کوشیده اند تا با استفاده از همان “هنجارها” و نهادها با حرکات رژیم فاشیستی مقابله کنند – “هنجارها” و نهادهایی که رژیم فاشیستی از آنها سرپیچی و پاره شان می کند و یا خم شان می کند تا به اهداف فاشیستی اش خدمت کنند — مانند، محکمه ها، جلسات کنگره و آیین های دادرسی و غیره. و دموکرات ها، به طور مکرر شکست خورده اند. با این وصف، سرسختانه از هر راهی بجز توسل جستن به “هنجارها” و آیین های سیستم، روی بر می تابند. این رویۀ آنهاست و آنها این رویه را با گرایشی قدرتمند ادامه خواهند داد، حتا در مواجهه با اقدامات روزافزون و شدیدتر ترامپ برای سرکوب آرای انتخاباتی در انتخابات و حتا با وجود آن که ترامپ به وضوح عزم خود را برای برنده اعلام کردن خود در انتخابات و در قدرت ماندن، فارغ از این که نتایج انتخابات چه باشد، اعلام کرده است.» ۴

بایدن و دموکرات ها طوری رفتار می کنند و بارها اصرار می ورزند که گویی علت این همه درگیری، خشونت و “هرج و مرج” بسیار تلخ در جامعه این است که “ترامپ ما را متفرق می کند، ما را متحد نمی کند.” اما حقیقت این است اگر چه  ترامپ به “نقطه تجمع” و “لبه تیز حمله” نیروهای فاشیست در این کشور تبدیل شده است، اما در ساختارهای قدرت و به طور گسترده تر در میان بخش هایی از جمعیت،  دلایل و علل عمیقی وجود دارد که چرا این فاشیسم به چنین نیروی قدرتمندی تبدیل شده است.

بایدن و دموکرات ها، آنطور که به دروغ ادعا می کنند، نمی توانند “کشور را به هم نزدیک کنند”، زیرا هیچ “مصالحه ای” با این فاشیست ها نمی تواند وجود داشته باشد. “دلخوری های” فاشیست ها  از کینه ورزیِ متعصبانه شان علیه هر خدشه ای به برتری طلبی سفید، مرد سالاری، بیگانه ستیزی ( نفرت از خارجی ها)، شوونیسم هار آمریکایی وغارتِ افسارگسیختۀ محیط زیست وارد شود بر می خیزد و این کینه ورزی، به طور فزاینده ای شکل های مجنون وار به خود می گیرد. هیچ مصالحه ای با این فاشیست ها نمی تواند وجود داشته باشد مگر در چارچوبۀ مقبول آنها و پیامدها و عواقب وحشتناکی که چنین مصالحه ای دارد!

همانطور که تأکید کردم: «کل این عوامل حاکی از یک احتمال بسیار قوی است که فارغ از نتیجه واقعی انتخابات (با فرض برگزاری آن) اگر ترامپ خود را “برنده” معرفی کند و از کنار رفتن امتناع کند، درغیاب بسیج واقعا عظیم با خواست اینکه رژیم ترامپ/پنس  باید برود، دموکرات ها سرانجام تسلیم ترامپ خواهند شد(۴)

این بدان معنا نیست که رأی دادن به بایدن بی معنی است و تفاوتی در امور نمی کند. خیلی ها که از ترامپ متنفرند، درعین حال گفته اند که اشتیاقی برای بایدن ندارند. اما “اشتیاق” یا عدم اشتیاق برای بایدن، واقعاً موضوعی کناری است ومبنا قراردادن چنین چیزی نشانۀ ناآگاهی فاحش یا نادیده گرفتن عامدانۀ پیامدهای سنگین در دل اوضاع جاری است. دلیل رأی دادن به بایدن، رأی دادن علیه ترامپ و کل رژیم وی است. و این باید دلیل کافی برای هر شخصی باشد که واقعاً به عدالت اجتماعی اهمیت داده و حاضر به زندگی در یک آمریکای فاشیست نیست و حس می کند که اگر ترامپ “اختیارنامۀ انتخاب مجدد” را به دست آورد، فاجعه ای واقعی، نه فقط برای مردم این کشور بلکه برای تمام بشریت خواهد بود. به همین دلایل ، همانطور که در بیانیه اول آگوست اشاره کردم، اگر به آن جا برد و اگردر زمان انتخابات، رژیم ترامپ/پنس  هنوز در قدرت باشد، پس رای دادن به بایدن به خاطر رای دادن علیه ترامپ ، بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

همانطور که در این بیانیه تأکید شده است « تنها چیز درستی که از درون این انتخابات می تواند بیرون بیاید :  شکست قاطعانه علیه ترامپ و کل رژیم فاشیست .» این پایان فاشیسمی، که از تناقضات عمیق ناشی شده و طی  چند دهه قدرت یافته است نیست. اما همانطور که در بیانیه ۱ اوت بیشتر تأکید شده است:  «وارد کردن یک شکست قاطع به ترامپ و کل رژیم فاشیستی است  انجام این کار می تواند شرایط به مراتب بهتری برای ادامۀ مبارزه علیه هر آن چه رژیم ترامپ/پنس نمایندگی کرده و علیه کلیه ستم ها و بی عدالتی های این سیستم ایجاد کند و هدیۀ بزرگی برای مردم سراسر جهان خواهد بود.»

در عین حال به تمام دلایلی که در آن بیانیه گفته شد و در اینجا برجسته شده است، اقدامات ترامپ  برای ربودن انتخابات بسیار زیاد است و عزم خود را برای استفاده از هر وسیله ای برای حفظ قدرت، بدون در نظر گرفتن نتیجه واقعی انتخابات اعلام کرده است و در عین حال اگر دموکراتها را بحال خود رها کنی که هر چه می خواهند انجام دهند در نهایت تسلیم ترامپ خواهند شد پس، منتظر انتخابات نوامبر شدن و تکیه بر انتخابات، به احتمال زیاد منجر به فاجعه خواهد شد.

پیش از آن که دیر شود، مردم باید از آنچه که می گذرد کاملا آگاه شده و بیدار شوند. خیلی ها هنوز در زیر آوار مداوم دروغ ها و اقدامات جنایتکارانه ترامپ و رژیم او روحیه خود را باخته اند به حدی که دیگر هیچ چیز برایشان تکان دهنده نیست و آنان را تحریک به عمل نمی کند. اما از دست دادن توانائی خشمگین شدن در مقابل جنایت ها و طبق آن عمل کردن، مترادف است با از دست انسانیت خود. و با توجه به اوضاعی که در مقابلمان است، منجر به همکاری با فاشیسم این رژیم و می شود و راه را برای فاجعه ای که بشریت را به سوی آن می کشاند هموار خواهد کرد.

باید با کینه ورزی متعصبانۀ فاشیست ها که اصرار می کنند به هر ترتیب که شده ترامپ باید در قدرت باقی بماند، مقابله کرد و آن را غرق در عزمِ آتشین و آگاهانۀ توده های مردمی کرد که از همه و هر چیز این رژیم فاشیستی متنفرند و آگاهند که این رژیم خطر اگزیستانسیالی برای بشر است و آماده اند تاعزم محقانۀ خود را برای بیرون راندن این رژیم به کار گیرند.

و برای تحقق بخشیدن به این واقعیت، نمی توان این عزم محقانه را فقط به سمت مجرای رای دادن علیه ترامپ برد. بلکه آنچه اکنون به طور عاجل باید انجام داد آن است که «پا را از “ضوابط” و هنجارهای سیستم به بیرون گذاشن و توده های مردم را برای یک مبارزۀ مصمم، غیرخشونت آمیز اما ادامه دار در خیابان ها با خواست بیرون کردن این رژیم بسیح کرد — همانطور که رفیوزفاشیسم فراخوان آن را داده است.» (۴) .

بسیج توده ایِ ضروری را نمی توان “یک شبه”پس از انتخابات به وجود آورد و نمی توان آن را اسیر چارچوبه و محدوده هایی کرد که دموکرات ها بر آن اصرار می کنند.

باید با خواست بیرون راندن فوری رژیم ترامپ/پنس، در خیابان حضور بیابیم و در خیابان بمانیم!  

منابع

۱-رجوع کنید به مقاله زیر در وبسایت «انقلاب»

Florida Moves to Deny Voting Rights to Hundreds of Thousands of People Convicted of Felonies, at revcom.us.  

۲- کتاب مایکل کوهن با عنوان

Disloyal, The True Story of the Former Personal Attorney to President Donald J. Trump

۳-  مقاله «ترامپ در باره اعتراضات شب انتخابات: ما آنها را به سرعت سرکوب خواهیم کرد». این مقاله در وبسایت «انقلاب» بخشی از سری مقالات در مورد «حملات فاشیستی» است.

Trump on Election Night Protests: ‘We’ll put them down very quickly.

۴-نقل قول ها از بخش اول مقاله «رای دادن کافی نخواهد بود: ما نیاز داریم با خواست بیرون راندن فوری رژیم ترامپ/پنس از قدرت، به خیابان بیاییم و در خیابان بمانیم» بخش اول: «دموکرات ها نمی توانند آن طور که لازم است با ترامپ بجنگند»— نوشته باب آواکیان

این مقاله ترجمه ای است از

TRUMP IS ALREADY STEALING THE ELECTION AND THREATENING EVEN MORE VIOLENCE TO STAY IN POWER. PART 2 of

https://cpimlm.org/

https://www.instagram.com/cpimlm

https://t.me/newcommunism

https://www.youtube.com/channel/UC0SfOORy09eBimA9kkuf7zA